Het Online B2B Keurmerk


Het Online B2B platform kent een eigen keurmerk om professionaliteit van de zakelijke online markt te bevorderen en onderscheidend vermogen te genereren voor de leden.

Door een gedegen controle systeem waarborgen deelnemers 3 belangrijke zekerheden:

1 Financieel gezond

Leden met het Online-B2B keurmerk worden regelmatig gecontroleerd op hun financiële positie en hun betalings- en leveringsgedrag. Deze controle wordt uitgevoerd door DAS credit services, een van de erkende onderzoekers op kredietwaardigheid in Europa.

2 Juridisch akkoord

Leden hanteren de juiste zakelijke wetgeving en geen consumentenwetgeving die niet in alle gevallen verplicht is. Houders van het Online-B2B keurmerk zijn gecontroleerd op de juiste voorwaarden en wetgeving door SOLV advocaten uit Amsterdam, het toonaangevende ICT advocatenkantoor van Nederland.

3 Klanttevreden

Er wordt onderzoek gedaan naar klanttevredenheid en kopers kunnen onjuistheden melden bij Online B2B. Hierdoor ontstaat er een extra kwaliteitscontrole vanuit de klanten van Online B2B leden. Daarnaast hebben leden zich verplicht te houden aan de Online B2B Gedragscode.


Gedragscode

Stichting International E-Commerce Association Europe heeft een gedragcode opgesteld waaraan de leden met het Online B2B keurmerk zich dienen te houden. Zo krijgen kopers naast de juridische en financiële controle extra zekerheden. Bekijk hier de Online B2B Gedragscode

Opmerkingen en klachten

Indien u klachten of andere opmerkingen  heeft over een Online B2B lid, dan kunt u deze aan ons melden.