• Bezorging nieuwsbrieven hapert bij B2B

    De bezorging van nieuwsbrieven bij B2B bedrijven is verre van optimaal, volgens een studie van Dun & Bradstreet NetProspex. De e-mail database van deze sector laat vaak te wensen over. Slechts 6 procent heeft een goede database. Dun & Bradstreet baseert zich op 223 miljoen gegevens. Daaruit blijkt dat men vaak onvoldoende zicht heeft op […]

  • Belangrijke veranderingen SEO! (Volgens Google-chef Matt Cutts)

    Gisteren heeft Matt Cutts een video geüpload (staat onderaan dit artikel) waarin hij in 7,5 minuten vertelt wat er staat te gebeuren op het gebied van SEO bij Google zelf. Hieronder vind je wat mij betreft de drie belangrijkste punten: 1: Penguin 2.0 wordt zeer binnenkort gelanceerd Wat mij betreft het meest belangrijke, en hopelijk […]

  • Einde voor Hotmail: Gebruikers omgezet naar Outlook.com

    Alle gebruikers van Hotmail.com worden overgezet naar het vernieuwde Outlook.com. De komende maanden krijgen de 300 miljoen gebruikers de nieuwe Outlook omgeving voorgeschoteld. Wat een einde betekend voor Hotmail. Volgens MicroSoft past dit in de huidige strategie en past het beter bij de huidige Windows, Windows-Phone en Skydrive. In Nederland maken ruim 7 miljoen mensen […]

  • E-commercebedrijf voor 125 miljoen naar Google

    Google is voor 125 miljoen dollar in contanten eigenaar geworden van e-commercebedrijf Channel Intelligence. Zij bieden bedrijven verschillende diensten om hun online verkopen te optimaliseren via Facebook en zoekmachines. Chanel (gevestigd in Orlando, USA) levert een bijdrage van 2 miljard omzet en werkt naast bedrijven in consumenten elektronica ook voor B2B bedrijven zoals Kimberly-Clark. Channel […]

  • Google opent eigen winkels

    Google zou nog voor het eind van het jaar eigen winkels in grote Amerikaanse steden willen openen om producten als Google Nexus, Chromebooks en vooral de databril Google Glass te kunnen demonstreren. Dat meldt 9to5Google op basis van ‘betrouwbare bronnen’. Consumenten zijn eerder geneigd nieuwe producten te kopen als ze die eerst in handen hebben […]

  • OPROEP: ‘MAAK BETAALSYSTEMEN SEPA- EN IBAN-PROOF’

    Ondernemers moeten niet vergeten hun betaalsysteem SEPA- en IBANproof te maken. Volgend jaar worden de nieuwe Europese betalingsregels ingevoerd. Wie zijn betalingssysteem tegen die tijd niet op orde heeft, zal problemen kunnen krijgen bij het overmaken en ontvangen van geld. Dat vinden de ondernemingsorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW. De waarschuwing is actueel geworden na een laatste […]

  • Online Retail groei: 26% in 2012

    Het digitale verkoopkanaal is in 2012 met een kwart gegroeid. Nog steeds, zo blijkt uit cijfers van Icecat uit Nieuwegein, groeit het aantal sites én fabrikanten dat in de online handel stapt met tientallen procenten. Dat blijkt uit de mondiale e-commercecijfers die Icecat publiceert. Het bedrijf, een hier vrij onbekende dataleverancier van wereldformaat, rapporteert geen […]

  • De veranderingen in b2b-marketing

    B2b-marketingexpert Meta Karagianni over verschuivingen in het marketingveld, de rol van persona’s en het beïnvloedingsproces. Meta Karagianni gaat regelmatig met marketeers van b2b-bedrijven in gesprek en allemaal vertellen ze haar ongeveer hetzelfde. “Groei staat bovenaan de agenda, de uitvoering wordt ze echter lastig gemaakt door de economische situatie. Ze weten dat dit niet als excuus […]

  • Google AdWords maakt wereldwijd volgende stap: extra kansen voor B2B?

    Google AdWords is vernieuwd en biedt de adverteerder meer ‘dimensies’ om zijn campagne mee te targeten. Het wordt mogelijk om naar apparaat, regio en tijd commerciële boodschappen uit te zenden. De noviteit is gisterenavond wereldwijd geïntroduceerd. Benjamin Faes van Google Europe legt tijdens een telefonische toelichting aan deze uitgave uit: “We zien dat mensen gedurende […]

  • 5 TIPS > Meer vertrouwen van bezoekers in een webshop

    1) Laat zien dat er echte mensen achter de site zitten. Wie zijn het? Plaats namen en/of foto’s van vriendelijke/lachende mensen die je aankijken (eigen foto’s of stockfoto’s) 2) Wees open in de bedrijfsgegevens, plaats deze op een heldere plek, bijvoorbeeld bij de contactpagina. Plaats een telefoonnummer op de homepage. Wees eerlijk, open en duidelijk. […]